Combat d'Oc

Publié le par Combat d'Oc

 

COMBAT D'OC

L'Occitanie aujourd'hui, c'est 3 millions de locuteurs (seconde langue minorisée en Europe), un réseau d'Ecoles immersives en plein développement (les Calandrètas), un tissu associatif dense ; c'est aussi un besoin d'une population qui voit l'avenir dans la connaissance de ses racines (jusqu'à 70 % des parents veulent que leurs enfants parlent la langue occitane). C'est aussi 20 000 personnes à Besièrs (Béziers)pour la défense de cette langue en 2007.
L'Occitania, c'est aussi un territoire s'étendant sur 34 départements français, 12 vallées italiennes où la langue a un statut d'autonomie) et le Val d'Aran, où la langue est co-officielle (generalitat de Catalunya) ; seul l'Etat français ne reconnaît pas cette langue et donc viole les Droits de l'homme et les traités signés avec l'Europe....
Mais l'Occitanie aujourd'hui, c'est une spéculation effrénée, une désertification rurale, l'exil des jeunes vers les grandes villes, eux-mêmes remplacés par des populations bourgeoises venues du nord de la France ou de l'Europe du nord.
L'Occitania, c'est la "cote d'azur" et l'hyper-urbanisation qui ne prend pas en compte les besoins locaux de la population, comme l'agriculture ; c'est aussi de grands projets d'infrastructures (T.C.P., autoroute Pau/Langon,T.G.V. Paris/Marsilha, etc) qui ne servent l'intérêt que de quelques besoins capitalistes, jamais des populations autochtones.
L'Occitania, c'est aussi l'implantation massive d'OGM, refusés par les populations locales.

De plus, face à la destruction de nos droits sociaux et à la précarisation du monde du travail, au saccage de notre terre élaborée par Paris, Bruxelles et leurs valets locaux, nous, jeunes, ouvriers, paysans, travailleurs, nous répondons par la Résistance. Nous décidons de nous organiser car nous pensons que les Occitans et l'Occitanie ont le droit de vivre dignement et qu'ils méritent bien mieux que les programmes de destruction orchestrés par les puissants.

Dans la lignée des camisards, des vignerons ou des luttes du Larzac, nous voulons être maître chez nous, décider de notre avenir dans la dignité et pas dans la précarité ! Ce combat n'est pas fondé sur le droit du sang, mais sur la volonté d'agir ensemble et de vivre sur cette terre, dans cette culture occitane forgée au cours des siècles par des hommes et des femmes ouverts aux autres et au progrès.

Nous proclamons que nous avons le droit à la dignité dans notre travail, mais aussi la dignité de pouvoir vivre dans nos cultures respectives.
Nous proclamons que nous ne voulons plus être dirigés par une poignée de « nordistes » ni par leurs valets locaux.
Nous déclarons que nous sommes occitans et non pas de « leur sud » ni des « méridionaux » !

L'heure est au Réveil, l'heure est au Combat

DEBOUT PEUPLE D'OC
Un pòble armat de sa consciéncia es
pòble respectat

contacte-nous sur http://combatdoc.forum-actif.net/index.htm

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

COMBAT D'ÒC
Occitània, son ara 3 milions de locutors (segonda lenga minorizada en Euròpa), un malhum d'escòlas immersivas en vertadièr desenvolopament (Calandretas), una ret associativa de las grandas; aquò's tanben un besonh d'una populacion que vei l'avenidor dins la coneissença de las siás rasigas(duscas a 70 del cent dels parents vòlon que los lors mainatges parlen la lenga occitana). Son tanben 20000 personas a Besièrs per la defensa d'aquesta lenga. Occitània es tanben un territòri que s'espandís sus 34 departaments franceses, 12 valadas en Itàlia (ont la lenga a un estatut autonòme) e la val d'Aran ont la lenga es co-oficiala (Generalitat de Catalonha), sol l'estat francés reconeis pas aquesta lenga e viòla alavetz los dreits de l'òme e los tractats signats ambe Euròpa ...


Mas Occitània ara es una especulacion descabestrada, une desertificacion campestrala, l'exili dels joves cap a las vilassas, eles meteisses emplaçats per de populacions borguesas vengudas del nòrd de França o de l'Euròpa del nòrd, Occitània es la « còsta d'azur » e l'iper-urbanisacion que pren pas en compte los besonhs locals, ni l'agricultura, son tanben los grands projèctes d'infrastructuras(TCP, autostrada Pau/Lengon,TGV París/Marsilha etc) que servisson pas que l'interès de qualques besonhs capitalistas e pas jamai de las populacions autoctònas. Occitània es tanben l'implantacion massissa d'OGMs rebutadas per las populacions localas.


De mai, fàcia a las destruccions dels nòstres dreits socials e las precarisacions del monde del trabalh, vertadièrs bassacatges de la nòstra tèrra elaborada per París e Brussèlas e los lors vailets locals ,nosautres joves, obrièrs, paisans, trabalhadors respondèm per la resisténcia. Decidissèm de nos engimbrar perque nos pensam que los Occitans e Occitània an lo dreit de viure d'un biais digne e que meritan plan melhor que non pas los programas de destruccion orquestrats pels poderoses.


Dins la linhada dels Camisards, dels vinhairons o de lutas del Larzac, volèm èsser mèstres en çò nòstre, decidir del nòstre avenidor dins la dignitat e pas dins la precaritat! Aquela batèsta se basa pas sus la sang mas sus la volontat d'obrar amassa e de viure sus aquesta tèrra, dins aquela cultura fargada pendent de sègles per d'òmes e de femnas dobèrts als autres e als progresses.


Proclamam qu'avèm lo dreit a la dignitat dins nòstre trabalh mas tanben la dignitat de poder viure dins las nòstras culturas respectivas.
Cridam que volèm pas mai èsser bailejats per una ponhada de nordistas nimai per los lors vailets locals,
Declaram que sèm Occitans e pas de lo lor sud o de meridionals.

L'ora es al revelh, l'ora es a la luta
PÒBLE D'OC, LÈVA-TE !
!Un pòble armat de sa consciéncia es un pòble respectat
contacta-nos sus http://combatdoc.forum-actif.net/index.htm

Publié dans Occitania

Commenter cet article